چهارشنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۹
»   علمی و فناوری, یادداشت  »   تفاوت بازاریابی موتورهای جستجو و بهینه سازی موتورهای جستجو
650 views
۲۵ مرداد ۱۳۹۵ , ساعت ۹:۲۶

تفاوت بازاریابی موتورهای جستجو و بهینه سازی موتورهای جستجو

تفاوت seoوsem چیست

امروزه دیگر بسیاری از مدیران و فعالان عرصه فضای مجازی اطلاعات حداقلی در رابطه با بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو*را دارند. وسعی دارند با توجه به نکات این عرصه، رتبه سایت خود را بهبود ببخشند.اما در کنار این مفهوم،مفهوم دیگری هم تحت عنوان بازاریابی موتورهای جستجو** وجود دارد که افراد اطلاعات کافی در رابطه با آن ندارند و گاهی آن را با مفهوم بهینه سازی موتورهای جستجو اشتباه می گیرند.

بازاریابی موتورهای جستجو **که شامل مواردی مانند بهینه سازی موتور جستجو، لیست و سایر خدمات مربوط به موتور جستجو است که باپرداخت هزینه نمایش داده می شود. در حالی که گاهی این دو عبارت به جای یکدیگر استفاده می شوند.seo وsem  بایکدیگر تفاوت دارند.

Seo یا بهینه سازی موتورهای جستجو دقیقا چیست؟

seo

بهینه سازی برای موتور جستجو (SEO) می تواند به عنوان استراتژی ها و تاکتیک های مورد استفاده برای این استفاده شود که  یک سایت برای یک موتور جستجو قابل دسترسی است و باعث بهبود شانس یک سایت برای نمایش درصفحات جستجو خواهد شد که توسط موتور جستجو پیدا شده است.هدف سئو موفق دستیابی به رتبه بالا در نتایج جستجو در موتورهای جستجومثل گوگل،یاهو،بینگ وغیره است.کاربران اینترنت معمولا بر روی صفحات و صفحات جستجو کلیک نمی کنند.پس چگونه بازدیدکنندگان را به سایت خودمان هدایت کنیم؟وب سایت های با رتبه بالاتر که به طور معمول در ردیف های بالاتر صفحات موتورهای جستجو قرار دارند شانس بیشتری برای کلیک خوردن قراردارند.سئو معمولا با استفاده از روش های”کلاه سفید” که توسط مدیران سایت و مدیران تولید محتوا مورد استفاده قرار می گیرد بالا می رود و به سایت ها کمک می کند تا به نتایج بهتری در موتورهای جستجو برسند. از جمله این روش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایجاد و انتشار مطالب بسیار عالی
  • استفاده از کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل کلمه کلیدی
  • با استفاده از لینک رسانه های اجتماعی در سایت های مانند فیس بوک و توییتر.
  • بهبود ناوبری سایت خود را برای ارائه یک تجربه کاربری بسیار عالی
  • ساخت پیوند ها برای بهبود ساختار لینک دهی سایت

بازاریابی موتور جستجو چیست؟

Search Engine Marketing

sem

بسیاری از مردم سرمایه گذاری خود را برای راه اندازی یک وب سایت در بحث سئو می کنند اما لزوما به دنبال روش های مهم دیگر مثل بازاریابی موتورهای جستجو نمی روند.Sem یک اصطلاح گسترده تر از سئو است وبه این دلیل به کار برده می شود که معانی دیگری را دربحث تکنولوژی موتورهای جستجو در برمی گیرد(ازجمله پرداخت برای تبلیغات).

Sem اغلب برای توصیف رفتارهای مرتبط با تحقیق، ارسال و قرار دادن یک وب سایت در موتورهای جستجو استفاده می شود.شامل چیزهای شبیه سئو و لیست های پرداخت تبلیغات و سایر سرویس هایی که منجر به افزایش ترافیک سایت شما می شود.

Sem این فرصت را به شما می دهد تا در تبلیغات به ازای هرکلیک پرداخت داشته باشید و هرکلیک که منجر به بازدید از صفحه سایت شما می شود برای شما شامل هزینه تبلیغات خواهد بود.تبلیغات در این حالت فقط به مصرف کنندگانی نشان داده می شود که به طور خاص به دنبال محصولات و خدمات مشابه هستند و درنتیجه نرخ تبدیل(امکان خرید از شما) بسیار بالاتر خواهد بود.

نوشته:علیرضا عبادالهی

کارشناس مهندسی نرم افزار

 

 

مطالب مرتبط علمی و فناوری  , یادداشت

به گزارش اثرآنلاین و به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا شاه حسینی کارشناس ارشد مدیریت اجرایی و پژوهشگر تاریخ و فرهنگ نواحی شمال ایران، در یادداشت اختصاصی "تیتریک"، به مناسبت یکصدمین سالگرد شهادت دکتر ابراهیم حشمت طالقانی...
  علیرضا عبادالهی کارشناس سوادرسانه ای و مدرس دانشگاه دانش-انتقادی- ضرورت اجرا:جامعه با ورود به عصر ارتباطات دچار تحولات گسترده وشگرف شده است که به دلیل در دسترس بودن بیشتر ابزار ارتباطی وتنوع آنها از نظر ساختار وامکانات طیف وسیعی ازمردم را...
ثریا چراغی:دوران کودکی برای افراد دوران خاطرات شیرین و بازی های کودکانه است،فارغ و سبک بال از هرمسئولیتی،اما برای کودک کار آن کس که شانه های کودکانه آن یارای تحمل بارمسئولیت ودغدغه کسب درآمدراندارداین دوران دیگردوران شیرین کودکی نیست.به کارگیری...
مقدمه: اهمیت کلان داده ها در چند سال اخیر بسیار زیاد شده است که از جمله علت های آن بحث فضای ذخیره سازی زیاد و بروز شبکه های اجتماعی با حجم زیادی از اطلاعات و استفاده از سنسورها در قسمت...
    عنوان اسلایدر
  • اقتصادی

  • آخرین خبرها