جلسه مشترک سازمان حفاظت محیط زیست استان البرز و خانه صمت استان البرز
جلسه مشترک سازمان حفاظت محیط زیست استان البرز و خانه صمت استان البرز

جلسه مشترک سازمان حفاظت محیط زیست استان البرز و خانه صمت استان البرز به گزارش روابط عمومی خانه صمت استان البرزصبح امروز دوشنبه ۲۶ تیرماه ۱۴۰۲ جلسه مشترک اداره کل محیط زیست و خانه صمت استان البرز با محوریت بررسی تعامل هرچه بهتر فی ما بین برنامه های خانه صمت  و اداره کل محیط زیست در سالن جلسات خانه […]

جلسه مشترک سازمان حفاظت محیط زیست استان البرز و خانه صمت استان البرز

به گزارش روابط عمومی خانه صمت استان البرزصبح امروز دوشنبه ۲۶ تیرماه ۱۴۰۲ جلسه مشترک اداره کل محیط زیست و خانه صمت استان البرز با محوریت بررسی تعامل هرچه بهتر فی ما بین برنامه های خانه صمت  و اداره کل محیط زیست در سالن جلسات خانه صنعت،معدن و تجارت البرز ۱۴۰۲ برگزار شد.

تشکیل کمیته فنی سبز

در این جلسه رضایی رئیس خانه صمت البرز گفت : یکی از اولویت ها و حمایت های خانه صنعت،معدن و تجارت استان البرز شهرک صنعتی اشتهارد می باشد ما باید بکمک تمامی دستگاه های اجرایی استان یک شهرک صنعتی مدرن و بروز احداث کنیم. رئیس هیات مدیره خانه صمت گفت:با بررسی اقدامات صورت گرفته در سال گذشته می توان برنامه ای منطبق بر نیازها و ظرفیت های موجود برای سال جدید تدوین کرد. رضایی ادامه داد:تشکیل یک کمیته مشترک فنی برای حل مشکلات محیط زیستی صنایع می تواند بسیار راهگشا باشد که در گام اول در استان و حتی در ادامه در شهرک های صنعتی استان مستقر و فعال شوند.

طرفدار اشتغال سبز هستیم

در ادامه جلسه درگی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان البرز نیز گفت: مسئله بزرگی که اکنون این سازمان با آن مواجه است درصد بالای آلایندگی کارخانجات شهرک های صنعتی است، تعداد حدود  ۱۵۰ کارخانه در شهرک صنعتی اشتهارد خروجی فاضلاب شان استاندارد نیست که تذکرات لازم برای اصلاح به ایشان ابلاغ شده است و با مشکلات عدیده ای روبرو است. وی ادامه داد:ما طرفدار اشتغال هستیم و باید با برنامه های استراتژیک درست و صحیح بسمت  اشتغال سبز قدم برداریم نه اینکه با بی تدبیری برخی از مسئولین برخی از شرکت و کارخانجات در شهرک های صنعتی با هر میزان آلایندگی فعالیت کنند. درگی در ادامه افزود: در اداره کل محیط زیست استان البرز مجموعه ای تحت عنوان خانه محیط زیست در شهرک های صنعتی بهارستان و خوارزمی ماهدشت افتتاح شده است که در واقع میتواند با محوریت سخنان آقای رضایی ریئس خانه صمت استان البرز هم راستا باشد.

آموزش یکی از اولویت های محیط زیست اشتهارد

کوثری رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان اشتهارد گفت: اشتهارد مشکلات زیر ساختی زیادی که در سال های گذشته داشته که کماکان هم با آن دست و پنجه نرم می کند . وی افزود:ما از سال گذشته سعی کرده ایم بحث آموزش را سرلوحه کارمان قرار بدهیم که از همین که در سال گذشته برای واحد های HSE تمام کارخانجات برنامه آموزشی مدیریت زباله های صنعتی برگزار کردیم و در سال جاری هم کارگاه آموزشی با حضور ریاست دادگستری استان البرز برگزار گردید.

خانه صمت به دنبال حمایت بیشتر از صنعتگران با همراهی دستگاههای استان

در ادامه حسین رجبی دبیر کل خانه صمت گفت:قطعاً با تشکیل کارگروه تخصصی خانه محیط زیست در سطح استان البرز با همکاری خانه صنعت،معدن و تجارت و سازمان حفاظت از محیط زیست با کاهش هرچه بهتر آلایندگی های استان البرز مواجه خواهیم شد. وی افزود:خانه صمت به دنبال تسهیل شرایط برای صنعتگران و تولیدکنندگان استان است که از سازمان محیط زیست هم انتظار می رود ضمن رعایت چهارچوب های زیست محیطی از صنعتگران نیز حمایت مقتضی صورت دهد.

  • منبع خبر : روابط عمومی خانه صمت البرز