نشست مشترک خانه صمت و مسئول دبیرخانه اقتصاد مقاومتی دادگستری البرز
نشست مشترک خانه صمت و مسئول دبیرخانه اقتصاد مقاومتی دادگستری البرز

به گزارش اثرآنلاین و به نقل از روابط عمومی خانه صمت البرز نشست مشترک خانه صمت و مسئول دبیرخانه اقتصاد مقاومتی دادگستری کل استان البرز صبح امروز دوشنبه دوم آبان ۱۴۰۱ در خانه صمت برگزار شد. در ابتدای جلسه رضارضایی رئیس هیئت مدیره خانه صمت البرزبا ارائه گزارشی از عملکرد دور جدید خانه صمت البرز […]

به گزارش اثرآنلاین و به نقل از روابط عمومی خانه صمت البرز نشست مشترک خانه صمت و مسئول دبیرخانه اقتصاد مقاومتی دادگستری کل استان البرز صبح امروز دوشنبه دوم آبان ۱۴۰۱ در خانه صمت برگزار شد.

در ابتدای جلسه رضارضایی رئیس هیئت مدیره خانه صمت البرزبا ارائه گزارشی از عملکرد دور جدید خانه صمت البرز به راه اندازی کمیته حقوقی ،مرکزآموزش و واحد روابط عمومی در خانه اشاره کرد.

وی افزود یکی از مشکلاتی که صنایع و کارخانه های ما با آن دست به گریبان هستند مسائل حقوقی است که از همین رو ما اقدام به راه اندازی واحد حقوقی در خانه کردیم.

ایشان افزود:علاوه بر راه اندازی واحد حقوقی ما به دنبال آن هستیم تا واحد داوری را هم در خانه راه اندازی کنیم که کمک دادگستری در بحث مسائل و مشکلات صنایع باشیم و با استفاده از بحث داوری که در قانون هم به آن اشاره شده است سعی کنیم بسیاری از مشکلات صنعتگران را بدون مراجعه به دادگاه و صرفا با داوری حل و فصل کنیم.

رضایی ادامه داد:با استفاده از این ظرفیت عملا جلوی ورود بسیاری از پرونده ها به دادگستری گرفته خواهد شد و در سطح کمیته داوری خانه حل و فصل می شود که جلوی بروز بسیاری از آسیب ها برای صنعت گران ما را هم خواهد گرفت.

رئیس هیئت مدیره خانه صمت البرز ابراز امیدواری کرد بتوان با همراهی و حمایت دادگستری مواردی از جمله راه اندازی مرکز داوری در خانه صمت،دستورالعمل پیگیری حقوق عامه و مسائلی از این دست سریع تر پیگیری و فعال شوند.

وی در ادامه گفت:یکی از مشکلات تولیدکنندگان و واحدهای تحقیق و توسعه بحث احترام به حقوق مالکیت فکری و حقوقی است و حمایت موثر قوه قضاییه در این موضوع موجب توسعه فعالیت های اقتصادی خواهد بود.

ایشان در ادامه گفت:سعی ما در خانه کاهش حضورو مراجعه حضوری صنعت گران در دستگاه ها و ادارات است و تفویض بخشی از اختیارات به خانه صمت هم از همین رو است.

خدارحمی مسئول دبیرخانه اقتصادمقاومتی دادگستری استان البرز هم در این جلسه با اشاره به فعالیت های قوه قضاییه در حمایت از تولید و اقتصاد گفت:سعی ما در قوه حمایت همه جانبه از تولید و اقتصاد است و خط قرمز ما بحث اشتغال و تعطیلی صنایع است که سعی کردیم با تمام توان از تولیدکنندگان حمایت کنیم.

ایشان افزود:شاهد اخیر این مدعا حمایت رئیس محترم دادگستری البرز از راه اندازی یک کارخانه تولیدی است که اخیرا بعد از چندسال تعطیلی مجددا فعال شد.